Festivitățile de absolvire la Școala CMU 4.0
Școala CMU aduce educația non-formală și comunitatea în același loc. Este un proiect AMAIS care
Școala CMU este un proiect AMAIS care are ca misiune diminuarea barierelor fizice, sociale și atitudinale cu care se confruntă persoanele cu deficiențe de vedere congenitale (din naștere) sau tardive (dobândite pe parcursul vieții). Activitățile sunt menite să le ofere în primul rând curajul să iasă din casă, să interacționeze și să-și dezvolte abilitățile necesare unei vieți independente într-un spațiu ce pune în centru nevoile lor.
Principalul obiectiv al proiectului este creșterea nivelului de independență și reducerea fenomenului de (auto)izolare cu care se confruntă persoanele nevăzătoare.
Facem asta prin ateliere de:
După fiecare generație s-a creat o comunitate – suport, unde continuăm să menținem legătura cu participanții și să le oferim sprijin în procesul lor de dobândire a independenței.
În România sunt peste 85.000 de persoane cu dizabilitati vizuale, printre ele 5.000 doar în Bucuresti. Acestea se confruntă cu un fenomen de (auto)izolare, atât din cauze obiective – mediul construit neprietenos, lipsa accesului la educație incluzivă, lipsa unei infrastructuri culturale și sociale care să îi includă, dar și din cauze subiective ce țin de prejudecățile persoanelor tipice față de dizabilitate.
În absența unor soluții sistemice, persoanele cu dizabilități vor continua să fie izolate de restul comunității, iar comunitatea, la randul ei, va continua sa ignore existența și nevoile persoanelor cu dizabilități.
Prin Școala CMU ne asumăm promovarea drepturilor persoanelor cu deficiențe de vedere și susținerea lor de a-și dobândi independența în cât mai multe activități. Amplificăm creșterea unei comunități unde persoanele cu dizabilități se simt văzute, ascultate, sprijinite și îndrumate în dobândirea unei vieți sociale active și independente față de familiile lor. Prin atelierele recurente, oferim un spațiu sigur și continuu de învățare unde participanții au ocazia să învețe unii de la alții și să exerseze abilitățile necesare lor.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt persoanele cu deficiențe de vedere congenitale sau tardive. Pentru a ne mula după nevoile specifice vârstei, proiectul are două grupe de participanți: una de copii între 10 și 18 ani și una de adulți de peste 18 ani.
Pentru persoanele cu vârste mai mici de 18 ani, școala funcționează ca un instrument complementar sistemului educațional formal. Pentru persoanele care dobândesc dizabilități de vedere după această vârstă, este singura formă de pregătire (cel puțin momentan) la noile condiții de viață.
La atelierele Școlii aducem alături persoane cu și fără dizabilități, în roluri de traineri si voluntari, deoarece creștem incluziunea prin suportul oferit celor cu dizabilități, dar în egală măsură lucrăm și la diminuarea prejudecăților celor cu și fără dizabilități.
Absolvenții Școlii CMU pleacă cu încredere în ei înșiși, cu abilități noi dobândite și cu motivație să continue să facă pași spre dobândirea independenței. Rezultatele se pot vedea prin exemple concrete, precum ieșirea la piață cu bastonul alb pentru prima dată, folosirea transportului public în comun, dobândirea abilităților de folosire a tehnologiei, descoperirea pasiunii pentru gătit și multe alte câștiguri.
Mai mult, la Școala CMU se creează o comunitate unde participanții interacționează și după finalizarea proiectului, ies și petrec timp împreună în afara casei sau a școlii ori a internatului în care locuiesc în perioada studiilor.
Voluntarii de asemenea, au oportunitatea de a se dezvolta și de a învăța perspective noi asupra diversității umane, prin intermediul schimbului de experiențe dintre persoane cu și fără dizabilități.
“Am avut încredere în Școala CMU mai mult decât am într-un stat care mai rău ne împiedică decât ne ajută. Mă bucur că existați, că ne auziți vocile și ne întrebați ce nevoi mai avem. Mulțumim pentru că sunteți altfelul care aduce o schimbare, I love you AMAIS!” (Ionela, absolventă a Școlii CMU)
Școala CMU aduce educația non-formală și comunitatea în același loc. Este un proiect AMAIS care
42 de persoane cu dizabilități de vedere, 33 de angajați Societe Generale Global Solutions Center,
Școala CMU este un proiect prin care 20 de persoane cu deficiențe de vedere învață abilitățile