Ediția CMU 6.0 păstrează misiunea de a fi locul în care facem pași spre combaterea fenomenului de auto-izolare cu care se confruntă persoanele cu deficiențe de vedere, dar vizăm și creșterea independenței persoanelor cu acest tip de dizabilitate, reducerea barierelor sociale și familiarizarea tipicilor (persoane fără dizabilități reglementate) cu nevoile lor.
Am ținut sesiuni de consiliere de grup, pentru a acorda sprijin părinților copiilor cu dizabilități. Am organizat primul atelier dedicat lucrului între părinte-copil, de ceramică, în urma cererii mari neacoperite de participare la atelierul de ceramică pentru copii din cadrul CMU. Această ediție CMU a avut cea mai mare participare a copiilor sub 14 ani cu dizabilități diverse (locomotorii, de auz, intelectuale, diferite forme de neurodivergență).
Am continuat atelierele de dobândire a abilităților de viață independentă sub Școala CMU și am creat sesiuni de tip modul pentru participanții care aveau nevoie de mai mult de un atelier. Creșterea numărului de doritori de astfel sesiuni a condus la pregătirea unui trainer nou pe mobilitate, dar și la o campanie de fundraising dedicată creșterii numărului acestor sesiuni pentru 1 an de zile.
3 instituții culturale publice (Teatru Excelsior, Muzeul Național al Țăranului Român și Parcul Natural Văcărești) s-au adaptat la un public divers (personal, produse și spații culturale) într-un timp scurt și pe termen lung, exprimându-și dorința de a continua colaborarea pe termen lung. Tot în direcția accesibilizării evenimentelor culturale, am adus împreună un regizor român și unul dintre principalii actori care fac accesibilizarea filmelor posibilă, creând o punte de cunoaștere între obstacolele cinematografiei române, soluțiile de accesibilizare și beneficiari.
O altă noutate a ediției au fost atelierele dedicate angajaților Societe Generale Group Solution Centre, create pentru a apropia cât mai mult echipa de proiectele sociale pe care le susține. Angajații au testat accesibilitatea spațiului sediului unde lucrează și au putut să empatizeze mai mult cu nevoile persoanelor nevăzătoare.
Status: finalizat
Perioada: Septembrie 2022 – Iulie 2023
Finanțator: Societe Generale Global Solution Centre
Buget: € 35 000