Târgurile de Crăciun sunt spații foarte populate, lumea cumpără cadouri, mănâncă sau socializează. Dar cine sunt oamenii care se pot bucura de astfel de spații și cât de accesibile sunt târgurile de Crăciun pentru persoanele cu dizabilități temporare sau permanente?
Asta a fost întrebarea de la care am pornit când cei de la agenția McCann Worldgroup România și Mastercard Slovenia ne-au propus să proiectăm „o masă incluzivă” pentru un târg de Crăciun din Ljubljana – PopUp Village. Strategia noastră a fost cea de a transforma „masa” într-un instrument de colectare a experiențele utilizatorilor în relație cu târgul sau cu spațiul public, dar și alte povești personale legate de incluziune. Aceasta este cea mai importantă parte a procesului de proiectare incluzivă: înțelegerea excluderii, a obstacolelor cu care se confruntă comunitatea, dar și a nevoilor diferite.
The Inclusive Table este o instalație modulară, compusă din două seturi de mese și bănci circulare intercalate. Forma circulară și felul în care sunt dispuse băncile și mesele creează o mișcare de rotație.
Spațiul de dialog este dinamic, se schimbă în funcție de utilizatori și de felul în care aceștia aleg să folosească instalația. Are mai multe caracteristici de accesibilitate de bază, cum ar fi șezuturile la înălțimi diferite: bănci cu accesorii diverse (cu spătar sau fără, cu mânere sau fără), contrastul vizual între context și obiect.
Status: Finalizat
Perioada: octombrie – decembrie 2022
Client: Mastercard Slovenia și McCann România
Echipă: Iris Popescu, Mihaela Șerban
Producție instalație și detaliere tehnică: Atelier Vast
Grafic design: Alexandru Buta