Logo Amais

Gândește-te la ceva AMAISing

textul being inclusive is amaising langa o coloana facuta din trei cuburi columbus

Ca ONG, unul dintre lucrurile ce ne motivează să continuăm, oricât de grea ar fi uneori munca, este evoluția pe care o vedem în oamenii care trec prin programele noastre. 

Majoritatea sunt nevăzători și au aceleași nevoi ca noi toți: să se simtă văzuți, să fie ascultați, validați, să simtă că aparțin unui grup. 

Vreme de 9 luni am adus împreună 15 nevăzători în programul Școala Clubului de Mobilitate Urbană (CMU). Activitățile au avut o misiune clară – să-și dezvolte abilitățile necesare pentru a avea o viață independentă de membrii familiei: să meargă cu bastonul alb pe stradă, să folosească mijloace de transport în comun, să folosească un telefon și un laptop, să meargă la cumpărături și să gătească mâncăruri simple. 

Dar Școala CMU a fost mai mult de atât. A fost locul în care și-au depășit limitele. Au făcut progrese remarcabile în privința încrederii în propria persoană, au descoperit mai multe despre cine sunt și ce pot, iar noi am avut privilegiul să-i urmărim îndeaproape.

Totul li se datorează lor.

Ce am făcut noi în cele 9 luni prin Școala CMU a fost să creăm cadrul în care să se simtă văzuți, ascultați, încurajați, să simtă că aparțin unui grup cu nevoi și dorințe similare. Am răspuns prin grijă față de nevoile lor individuale, iar ei au trăit o transformare.


Progresul AMAISing al absolvenților Școlii 


  • D. L.: Și-a cumpărat primul baston alb după atelierele de mobilitate și la 22 de ani a început să meargă singură pentru prima dată. 
  • G. M.: Nici deficiența de vedere și nici cea de auz nu l-au împiedicat să folosească tehnologia și să termine printre primii traseele cu bastonul alb prin București.
  • B. D.: Atelierele de la CMU au fost antidotul pentru (auto)izolare. Au însemnat motivația puternică de a ieși din casă. 
  • C. T.: Am văzut o evoluție de la tânărul care ascultă și vorbește rareori sau când e întrebat, la tânărul care inițiază conversații. 
  • R. F.: După atelierul de dezvoltare personală a început să-și susțină încrezător și cu lejeritate punctele de vedere în fața celor din jur.
  • T. V.: A cumpărat pentru prima dată ceva singur, a învățat tastatura pe de rost și ne-a spus alfabetul în ordinea de pe tastatură, a trimis primul mesaj pe telefon prietenilor săi după atelierul de tehnologie. 
  • B. M.: A trecut peste bariera rușinii – a cerut ajutor pe stradă unor străini și a descoperit că bucureștenii necunoscuți arată și empatie.
  • C. F.: Și-a pierdut vederea de-a lungul anilor, a avut nevoie de susținere ca să învețe lucruri de la zero. Progresele mari le-am văzut în abilitățile casnice și folosirea bastonului alb. 
  • H. M.: Mediul social în care a crescut i-a ținut în loc independența. Datorită Școlii a căpătat încredere în forțele proprii. La atelierul de tehnologie a scris pentru prima dată singură un mesaj pe telefon.
  • Ș. B.: După atelierul de angajare, când a susținut o prezentare bazată pe improvizație și a fost aplaudată, a descoperit că are o forță interioară de adaptare pe care nu o provocase. 
  • L. M.: Integrarea în grup a fost o provocare, dar tot aici a făcut și progrese –  socializarea a devenit un atribut în timpul petrecut cu colegii de la Școală. 
  • C. A.: Folosește cu ușurință aplicațiile de mobil pentru nevăzători după atelierul de tehnologie. 
  • A. M.: A învins teama de a călători cu metroul după atelierul de transport. De atunci l-a folosit constant pentru a veni la Școală.  
  • S. D.: A cunoscut oameni noi, cu pasiuni și interese similare cu ale lui. Lucru pe care și l-a dorit încă de la începutul Școlii. 
  • C. D.: A folosit bastonul prima dată cu noi. I-am împrumutat unul și l-a folosit în drum spre școala din București la care învață unde le-a arătat colegilor că face pași repezi către independența în mobilitate. 

Gândește-te la ceva AMAISing


  • Tu când ai făcut ultima oară ceva nou și ai simțit că ți-ai depășit limitele? 
  • Amintește-ți sentimentul pe care l-ai trăit sau experiența cu cât mai multe detalii.
  • Scrie pe hârtie sau în telefon. 
  • Care sunt trei emoții pe care le asociezi cu acea experiență? 
  • Poți să-ți creezi o nouă experiență similară săptămâna aceasta? 

 

Dorințele de auto-depășire ale absolvenților Școlii Clubului de Mobilitate Urbană au fost sprijinite de Societe Generale Global Solution Centre România. 

Alte noutăți

Fotografie de grup în drum spre plajă. Participanții sunt pregătiți pentru plajă cu baghete de înot, șepci, ochelari de soare.

AMAISing Camp – Zile și nopți de vară într-o tabără incluzivă la mare

Ne-am întors de la mare cu nisip în bagaj, păr decolorat de soare și căutând briza mării în fiecare adiere a orașului. Voluntarii, participanții...

Fotografie de grup pe șosea. Oamenii țin mâinile sus și râd. În dreapta, o tânără sare.

Festivitățile de absolvire la Școala CMU 4.0

Școala CMU aduce educația non-formală și comunitatea în același loc. Este un proiect AMAIS care are ca obiectiv creșterea nivelului de independență și reducerea...

În imagine vedem o randare a falezei din Mahmudia. PErsoane diverse se plimbă pe faleză, inclusiv o persoană în scaun rulant

Amenajarea falezei din Mahmudia

Încă un exemplu de proiect în care colaborăm cu alți colegi arhitecți în proiectele lor. În acest caz este vorba de proiectul arhitecților de...