Ce am învățat din primul proces de strângere de fonduri
La Clubul de Mobilitate Urbană organizăm ateliere, de peste trei ani de zile, prin care nevăzătorii își dezvoltă abilități pentru o viață independentă, iar tipicii își dezvoltă empatia în cadrul contextelor comune de socializare create. Facem ateliere de dezvoltare personală, de gătit, de utilizare a device-urilor cu care ne facem viața mai ușoară sau de modelare de ceramică.
În urma atelierelor de ceramică pe nevăzute de anul trecut, participanții au creat farfurii, platouri și boluri cu ajutorul trainerului nostru Roxana de la Studio Mud. Rezultatul atelierelor a constat în peste 60 de obiecte, pe care atât nevăzătorii cât și persoanele tipice le-au modelat.
Un gest în care noi am văzut oportunitatea de a face primul nostru proces de strângere de fonduri. Așadar, am decis să le căutăm o casă și să le spunem povestea în schimbul unei contribuții de 100 lei, iar acum ele au ajuns în diferite colțuri ale țării, au fost dăruite de cei care le-au luat ori au ajuns exponate în școli.
A fost primul nostru proces de fundraising, așa că am zis să lăsăm în scris ce am învățat, iar în viitor să facem lucrurile mai bine.
Primul pas a fost să le fotografiem, să creăm descrieri pentru fiecare și să contactăm oamenii care le-au creat ca să ne dea un mesaj pentru cei care le vor achiziționa. Apoi am stabilit în detaliu de ce avem nevoie: pungi de hârtie, am dat în lucru stickere pe care le-am lipit pe pungi, am creat conținutul pentru cartolina pe care fiecare a primit-o, ca să știe povestea din spatele obiectului. Procesul a început odată cu publicarea albumului de poze pe Facebook, iar lecțiile învățate sună așa:
Buna organizare înseamnă eficiență de timp și energie. Stabilirea rolurilor fiecărui om din echipă pentru ca fiecare să știe ce are de făcut și când, în final înseamnă economie de timp. În cazul nostru, echipa implicată s-a adaptat din mers la tot procesul și fiecare, de fapt, a oferit mai mult timp zilnic procesului.
Claritate în chestiunile juridice înainte de a începe procesul. Cei dintre voi care ați ales să ne sprijiniți, ați văzut că în descrierea tranzacției a fost nevoie să menționați „contribuție.” La această concluzie am ajuns după ce am discutat cu juriști astfel încât să nu existe riscul de a vă returna banii. Acest proces ne-a întârziat cu o zi anunțarea lui.
Comunicarea proiectului și sprijinul primit de la alte ONG-uri în distribuirea albumului ne-a ajutat să ieșim din comunitatea noastră de pe Facebook, acolo unde am comunicat, și automat, am primit sprijin din partea unor oameni care nu știau de AMAIS.
Oamenii oferă sprijin dacă spunem onest care este nevoia noastră și ce vom face cu banii strânși. Am comunicat încă de la început că banii adunați vor fi folosiți la organizarea altor ateliere pentru comunitatea de nevăzători, iar reacția a fost pe măsură: am primit donații fără ca acele persoane să rezerve și obiecte, iar unii donatori au oferit mai mult de suma de 100 lei.
Sunt patru lecții valoroase pe care le-am învățat din acest proces care a durat 10 zile. Ne bucurăm că obiectele noastre și povestea lor și-au găsit o casă, iar noi am reușit să strângem suma de 9.000 lei pe care o vom folosi în cadrul următoarelor ateliere pentru comunitatea de nevăzători din țara noastră.
____________________
Clubul este o inițiativă AMAIS și se aliniază cu viziunea noastră – fiecare are responsabilitatea de a crea o societate incluzivă. Schimb de abilități cu susținerea Societe Generale Global Solution Centre Romania.