Logo Amais

CMU Talks – Educația pe nevăzute

Imagine cu două mâini explorând o hartă tactilă. Peste imagine este suprapus textul "CMU Talks Joi(n) la discuții Educația pe nevăzute 25.03" Unele litere din scris sunt înlocuite cu corespondentul ei în Braille.

CMU Talks – Educația pe nevăzute

 

Joi(n) la discuții pe tema „Educația pe nevăzute”!

Pe 25 martie vă așteptăm la o sesiune de discuții online, unde vom analiza cum ne formează educația și cât de crucială este în drumul nostru către o viață independentă. Ne vor ghida în dezbatere moderatorii noștri, Laura Stifter și Cătălin Nicolaidi, profesori cu experiență în lucrul cu persoane nevăzătoare.

Educația este factorul principal în dezvoltarea abilităților pentru viața de adult.Vom explora abordările prezente în procesul educativ al nevăzătorilor și vom vedea cum fiecare persoană este unică. După cum frumos spune și Cătălin, „ne putem imagina lumea ca un mare puzzle, iar deficienții de vedere ca o mică piesă din acesta. Chiar dacă toate piesele se vor afla în ordine, dacă acea piesă micuță nu se va potrivi, puzzle-ul nu va fi gata”.

Vom aborda subiecte precum:

  • Experiențe din traseul educațional
  • Socializarea în școală
  • Resurse în învățământ
  • Nevoi și îmbunătățiri în educație
  • Exemple de bune practici

Participarea este gratuită, tot ce trebuie să faci este să completezi formularul de mai jos.

Sesiunea are loc online, joi pe 25 martie între orele 18.45 – 21.00. Este un context de socializare, dezvoltare și oricine se poate alătura discuției. Încurajăm persoanele tipice ca pe durata activității să încerce să fie legate la ochi, să păstrăm contextul de la club.

Locurile sunt limitate, numărul maxim de participanți este de 30, așa că nu uita să completezi chiar acum formularul.

Despre moderatori:

Laura Stifter: absolventă a Facultăților de Teologie și Filosofie – Universitatea din București, în prezent profesoară de religie la Liceul teoretic „Al. I. Cuza”. Sunt pasionată de lucrul cu elevii și de domeniile pe care le-am studiat. În particular, lucrez cu elevi nevăzători pe care îi pregătesc pentru bac, organizez ateliere pe teme de teologie și filosofie pentru liceeni și studenți. De asemenea, mă implic cu drag în diverse acțiuni civice pentru drepturile persoanelor cu dizabilități.


Cătălin Nicolaidi: profesor la Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta” din București, cu o experiență de aproape treisprezece ani în domeniul educației elevilor cu dizabilități de vedere. Absolvent de istorie și psihopedagogie specială și master în Psihopedagogia Școlii Incluzive și cu doctorat având ca temă deficiența de vedere. Consider, totuși, că cea mai mare parte din experiența mea se bazează pe cei aproape treisprezece ani petrecuți în școlile speciale pentru deficienți de vedere din Timișoara și București, dar și pe relațiile și activitățile din familia mea extinsă care are în rândurile sale membrii cu deficiențe de vedere.

Clubul este o inițiativă AMAis și se aliniază cu viziunea noastră – fiecare are responsabilitatea de a crea o societate incluzivă. Schimb de abilități cu susținerea Societe Generale Global Solution Centre Romania.

 

-